It looks like you're using an Ad Blocker.

Please white-list or disable in your ad-blocking tool.

Thank you.


Some features of ATS will be disabled while you continue to use an ad-blocker.


Hugo Chavez Takes Over Venezuelan TV Station

page: 10
<< 7  8  9   >>

log in


posted on May, 30 2007 @ 02:24 PM

Venezuela head in new TV warning

Venezuelan President Hugo Chavez has denounced what he called fresh plots to destabilise his government, after he closed an opposition TV channel.

He urged supporters to be on alert for a coup attempt and threatened a second TV network, Globovision.

Thousands of people across the country protested for a second day after Mr Chavez's decision not to renew Radio Caracas TV's (RCTV's) licence.

Police, government supporters and protesters clashed violently on Monday.

Please visit the link provided for the complete story.

Using fear to gain support.

Quite a large shadow is growing now over Venezuela.

posted on May, 30 2007 @ 02:41 PM
Frankly everything he has done was within the limits of the law.

He did not shut down the station, the station still exists and broadcasts on cable. The license expired and it was not renewed. That is within the bounds of the law.

He has not shut down or threatened to SHUT down another station, the government is filing a lawsuit.

I would like to see how this place turns out, seeing as it would be the only OPEC communist nation for the near future. And considering they are the fifth largest supplier of oil to our country.

Are we going to stop buying their oil? I seriously doubt it.

posted on May, 30 2007 @ 02:55 PM

Originally posted by DYepes
He did not shut down the station, the station still exists and broadcasts on cable. The license expired and it was not renewed. That is within the bounds of the law.

That is not true. He seized their studios and other assets and is using them to broadcast socialist programming.

posted on May, 30 2007 @ 10:52 PM
Thats the power of the state. Any other country in the world has the same power. Sieze sleezy and immoral private programming for the benefit of public broadcast. Sounds like a fair trade to me.

The following video sheds a little light on the reality of RCTV. Its spanish with english subtitles.

[edit on 5/30/2007 by DYepes]

posted on May, 31 2007 @ 03:31 PM
"Sieze sleezy and immoral private programming for the benefit of public broadcast. Sounds like a fair trade to me."

That one statement by itself explains why many Americans embrace conspiracy theory. From a certain point of view, "they" really are out to get us, and you've just read a quote from one of their supporters. That's how many Americans see it.

posted on May, 31 2007 @ 04:47 PM
Well then Americans need to stop questioning why their youth are experienceing record rates of drug use, sexual depravity, apathy towards the governmental process, disrespect towards authority, and a host of other ills.

Americans need to also need to sti back and accept corproate controlled politicians. Complain complain and complain about politicians that work for eloite corproate itnerests, and then when a leader pops up somewhere in the world that is not, we call him the Devil and suggest he nees to be destroyed.

Are we gonna make up our mind, or just complain complain complain about both sides of the coin?

posted on Jun, 1 2007 @ 02:44 AM

Originally posted by Muaddib

Originally posted by Souljah
Well, inciting a murder attempt on a president is something serious I think.

Prove it....

It has been shown several times already that the laws that Chavez has put does not allow criticism of him or any other political figure....

I guess criticism has now moved into the realm of "inciting murder" according to you and Chavez....

Muaddib I will prove to you that venesuela in not what you are stating, further more I will prove to you that you are wrong on this whole issue.
I promise you I'm going to assemble some things from a documentary and show them to you on how wrong you are and why RCTV was closed down.
You will see this is just propaganda.
Hey don't get me wrong, I don't like chaves but I also don't stand for propaganda BS.
If the venesuelans want him then let them have him.
I just need a bit of time to formulate my story with everything that is needed.

[edit on 1-6-2007 by pepsi78]

posted on Jun, 1 2007 @ 05:17 PM
Safety first, man. Never forget that most research accidents happen when you rush the process. Never go for that keyboard when you're mad or you may suffer a self-inflicted wound. Safety, safety, safety.

posted on Jun, 2 2007 @ 12:34 PM
I do not understand what you are saying, but whatever it is, it must be in good spirit.

Personally, I would enjoy seeing the irony in US importing oil from the newest communist nation on Earth, and would like to see how it changes the relationship.

posted on Jun, 2 2007 @ 04:25 PM
This small clip shows how the main stream media changes and distorts the events in Venesuela.It shows that the army does not shoot at protesters, and that when the army opens fire it does it only in return at suspects that are opening fire on them.
This small clip shows what connections are betwen the media in venesuela and the white house and that RCTV was closed down because it was not telling the truth and becaues it was acting as a propaganda machine.
It clearly shows tv manipulation, it clearly shows the media is being controled by outside intrests.
Warning this video contains extreme violence.
Part 2 comming soon

posted on Jun, 3 2007 @ 11:15 AM

Connecting Propaganda Dots from Jamaat al-Muslimeen to Hugo Chávez?

Venezuela, however, does not take kindly to baseless accusations and corporate media propaganda linking Chávez to the aforementioned database. “Venezuela levied charges against US cable network CNN for linking Chavez to Al-Qaeda, and against Venezuelan TV network Globovision for encouraging the president’s assassination,” Agence France Presse reported earlier this week. Not surprising considering the documented fact military personnel from the Fourth Psychological Operations Group based at Fort Bragg, in North Carolina, worked at CNN headquarters in Atlanta.

Ah I see! PSYOPS in progress! Glad to see that corporate media are working very closely to all kinds of intelligence agencies, which take care of distorting the truth and making sure that the general public opinion stays, where they wish.

posted on Jun, 7 2007 @ 04:22 PM
One thing is freedom of speech, I like that, another thing is spreading lies and helping a coup.

By Bart Jones
The Los Angeles Times
May 30, 2005

Venezuelan President Hugo Chavez's refusal to renew the license of Radio Caracas Television might seem to justify fears that Chavez is crushing free speech and eliminating any voices critical of him.

Amnesty International, Human Rights Watch, the Committee to Protect Journalists and members of the European Parliament, the U.S. Senate and even Chile's Congress have denounced the closure of RCTV, Venezuela's oldest private television network. Chavez's detractors got more ammunition Tuesday when the president included another opposition network, Globovision, among the "enemies of the homeland."

But the case of RCTV — like most things involving Chavez — has been caught up in a web of misinformation. While one side of the story is getting headlines around the world, the other is barely heard.

The demise of RCTV is indeed a sad event in some ways for Venezuelans. Founded in 1953, it was an institution in the country, having produced the long-running political satire program "Radio Rochela" and the blisteringly realistic nighttime soap opera "Por Estas Calles." It was RCTV that broadcast the first live-from-satellite images in Venezuela when it showed Neil Armstrong walking on the moon in 1969.

But after Chavez was elected president in 1998, RCTV shifted to another endeavor: ousting a democratically elected leader from office. Controlled by members of the country's fabulously wealthy oligarchy including RCTV chief Marcel Granier, it saw Chavez and his "Bolivarian Revolution" on behalf of Venezuela's majority poor as a threat.

RCTV's most infamous effort to topple Chavez came during the April 11, 2002, coup attempt against him. For two days before the putsch, RCTV preempted regular programming and ran wall-to-wall coverage of a general strike aimed at ousting Chavez. A stream of commentators spewed nonstop vitriolic attacks against him — while permitting no response from the government.

Then RCTV ran nonstop ads encouraging people to attend a march on April 11 aimed at toppling Chavez and broadcast blanket coverage of the event. When the march ended in violence, RCTV and Globovision ran manipulated video blaming Chavez supporters for scores of deaths and injuries.

After military rebels overthrew Chavez and he disappeared from public view for two days, RCTV's biased coverage edged fully into sedition. Thousands of Chavez supporters took to the streets to demand his return, but none of that appeared on RCTV or other television stations. RCTV News Director Andres Izarra later testified at National Assembly hearings on the coup attempt that he received an order from superiors at the station: "Zero pro-Chavez, nothing related to Chavez or his supporters…. The idea was to create a climate of transition and to start to promote the dawn of a new country." While the streets of Caracas burned with rage, RCTV ran cartoons, soap operas and old movies such as "Pretty Woman." On April 13, 2002, Granier and other media moguls met in the Miraflores palace to pledge support to the country's coup-installed dictator, Pedro Carmona, who had eliminated the Supreme Court, the National Assembly and the Constitution.

Would a network that aided and abetted a coup against the government be allowed to operate in the United States? The U.S. government probably would have shut down RCTV within five minutes after a failed coup attempt — and thrown its owners in jail. Chavez's government allowed it to continue operating for five years, and then declined to renew its 20-year license to use the public airwaves. It can still broadcast on cable or via satellite dish.

Granier and others should not be seen as free-speech martyrs. Radio, TV and newspapers remain uncensored, unfettered and unthreatened by the government. Most Venezuelan media are still controlled by the old oligarchy and are staunchly anti-Chavez.

If Granier had not decided to try to oust the country's president, Venezuelans might still be able to look forward to more broadcasts of "Radio Rochela."


posted on Jun, 7 2007 @ 11:41 PM
I think this part right here is very paramount to this topic.

On April 13, 2002, Granier and other media moguls met in the Miraflores palace to pledge support to the country's coup-installed dictator, Pedro Carmona, who had eliminated the Supreme Court, the National Assembly and the Constitution.

That in itself says quite alot. I think most people are just scared because Chavez actually has some cojones. In case you dont notice, he is one of few leaders in the world who does not make speeches that sound robotic and programmed. It is not what one says, but how one says it.

posted on Jun, 23 2007 @ 04:56 PM
Does aanyone have something new to report on this matter?

new topics

top topics

<< 7  8  9   >>

log in