It looks like you're using an Ad Blocker.

Please white-list or disable in your ad-blocking tool.

Thank you.


Some features of ATS will be disabled while you continue to use an ad-blocker.


Ron Paul signed off on racist newsletters in the 1990s, associates say

page: 1

log in


posted on Jan, 27 2012 @ 03:32 PM
the washington post sure has been hammering ron paul as of late.
i found some of this article disturbing if true. i'll need more input before deciding whether or not to believe the info.
i was getting quite tired of the 'newsletter' argument since i did believe that paul wasn't aware of all that was written.
does this change anyones mind?
can all this info be simply proven incorrect?

Ron Paul, well known as a physician, congressman and libertarian , has also been a businessman who pursued a marketing strategy that included publishing provocative, racially charged newsletters to make money and spread his ideas, according to three people with direct knowledge of Paul’s businesses.
The Republican presidential candidate has denied writing inflammatory passages in the pamphlets from the 1990s and said recently that he did not read them at the time or for years afterward. Numerous colleagues said he does not hold racist views.

But people close to Paul’s operations said he was deeply involved in the company that produced the newsletters, Ron Paul & Associates, and closely monitored its operations, signing off on articles and speaking to staff members virtually every day.

“It was his newsletter, and it was under his name, so he always got to see the final product. . . . He would proof it,’’ said Renae Hathway, a former secretary in Paul’s company and a supporter of the Texas congressman.

The newsletters point to a rarely seen and somewhat opaque side of Paul, who has surprised the political community by becoming an important factor in the Republican race. The candidate, who has presented himself as a kindly doctor and political truth-teller, declined in a recent debate to release his tax returns, joking that he would be “embarrassed” about his income compared with that of his richer GOP rivals.

Yet a review of his enterprises reveals a sharp-eyed businessman who for nearly two decades oversaw the company and a nonprofit foundation, intertwining them with his political career. The newsletters, which were launched in the mid-1980s and bore such names as the Ron Paul Survival Report, were produced by a company Paul dissolved in 2001.

more in link

Ron Paul: ‘He would proof it’

rest of article

posted on Jan, 27 2012 @ 03:36 PM
already posted.

But anyways, wouldnt you agree that controversial statements like this might just be a tool to gain popularity and attract more attention to the newsletter in general?

posted on Jan, 27 2012 @ 03:39 PM
reply to post by Patchman

sorry, i searched the headline and nothing came up.

posted on Jan, 27 2012 @ 03:45 PM

Originally posted by Patchman
already posted.



new topics

top topics

log in