It looks like you're using an Ad Blocker.

Please white-list or disable AboveTopSecret.com in your ad-blocking tool.

Thank you.

 

Some features of ATS will be disabled while you continue to use an ad-blocker.

 

The moon picture done from a hillbilly with wifes camera

page: 1
16
<<   2 >>

log in

join
share:
+5 more 
posted on Dec, 5 2011 @ 07:55 PM
link   


i wanted to post this cause i sit outside and held real still..took me 10 minutes cause i shake alot lol
to take this picture freehand with my wifes camera.

and to me looks as good as one you see in books and what not.

You can zoom in on it more too.
i got more pictures of stuff ive took with the camera i think its magical lol




posted on Dec, 5 2011 @ 08:01 PM
link   
reply to post by TheAmused
 


What type of camera did you take this with? Seems pretty amazing.



posted on Dec, 5 2011 @ 08:05 PM
link   
Wow! super pretty! Yeah I agree what kinda camera is it?



posted on Dec, 5 2011 @ 08:27 PM
link   
reply to post by TheAmused
 


Thats a really good picture!

I'm a Hillbilly aswell,
I hail from Kentucky.

One of my favorite hobbies to sky gazing,
I have around 10 gigs of moon pictures
and about 20 gigs of moon video.


Your picture is amazing,
The best picture I ever got of the moon was through a telescope.

Thanks for sharing!
SnF!

-Evol Eric



posted on Dec, 5 2011 @ 08:32 PM
link   
Boy that is nice, I do the occasional astro-photos also




posted on Dec, 6 2011 @ 12:05 AM
link   
reply to post by EvolEric
 


im from kentucky as well lol
this is the camera i bought her .
i know nothing about camera the lady told me it was a good one idk.
www.walmart.com...
FujiFilm FinePix S2940 14MP Digital Camera with 18x Optical Zoom, 3.0" LCD Display
it does panoramic pictures ect..
if i put it on high res pictures/automatic the pictures are 5 to 8 mb each.
you can zoom in on a fly on a table...its kinda nice .

it says 18x zoom but it lies cause i zoom way up there way more than 18x if you take it off automatic the zoom is endless.
but it will blurr so u have to auto focus it ya self but when you do it.
i had a telescope some Meade thingy and this camera was better than it for looking at the moon and what not.



edit on 6-12-2011 by TheAmused because: (no reason given)

edit on 6-12-2011 by TheAmused because: (no reason given)



posted on Dec, 6 2011 @ 11:20 AM
link   
 


off-topic post removed to prevent thread-drift


 



posted on Dec, 6 2011 @ 11:22 AM
link   
 


off-topic post removed to prevent thread-drift


 



posted on Dec, 6 2011 @ 11:23 AM
link   
 


off-topic post removed to prevent thread-drift


 



posted on Dec, 6 2011 @ 11:25 AM
link   
 


off-topic post removed to prevent thread-drift


 



posted on Dec, 6 2011 @ 11:29 AM
link   
The best star gazing for me has been (when uncle sam issued them to me, and i had the down time)
Night Vision goggles......
Seriously, you see about 10x the number of stars.



posted on Dec, 6 2011 @ 11:35 AM
link   
The moon isn't actually real. It's made of string.



posted on Dec, 6 2011 @ 11:38 AM
link   
reply to post by TheAmused
 


Wow!


Nuff said.



posted on Dec, 6 2011 @ 11:40 AM
link   

Originally posted by ga-`tv-gi
Boy that is nice, I do the occasional astro-photos also



I hate light polution. Where I am there's maybe 50-100 stars in view on a good day, stood outside turning 360 and scanning the entire sky. At best if you pointed and zoomed a camera at any one direction you'd catch maybe 10 stars



posted on Dec, 6 2011 @ 11:48 AM
link   
reply to post by JessopJessopJessop
 


yeah man i hate light pollution too.
its sucks so bad here i decided to not buy the telescope i really wanted, maybe i'll get one in the summer and go camping.
i'll try not to sound like a geek here but astronomy rules.



posted on Dec, 6 2011 @ 12:05 PM
link   
Nice job! I love it. I used to tape my cheap digital camera to my crappy plastic telescope and get great shots. I also got some amazing stuff by attaching my thrift store binoculars to the digital camera. Re-riggin all that Fancyfied new fangled tek-no-logy is the funnest part.

must be my hillbilly roots...


edit on 6-12-2011 by gemdog because: Gramma



posted on Dec, 6 2011 @ 12:12 PM
link   

Originally posted by listerofsmeg
reply to post by JessopJessopJessop
 


yeah man i hate light pollution too.
its sucks so bad here i decided to not buy the telescope i really wanted, maybe i'll get one in the summer and go camping.
i'll try not to sound like a geek here but astronomy rules.


I'm in Lancashire, light pollution seems to be bad all over the UK. I notice it especially when I look at images and videos from other countries. I'm astounded by how active the night sky is. It must be soul destroying for people with an interest in astronomy to move to the UK and see our near lifeless skies.

Still, there's something very humbling about lying down under the night sky on a clear night. My neighbours must think I'm a nutter but I often have a quarter of my curtain open, if not the whole thing, so I can see the skies at night.

Astronomy is something I know I'd enjoy but haven't gotten round to getting in to. Outside of a documentary or two I'm clueless.



posted on Dec, 6 2011 @ 12:14 PM
link   

Originally posted by listerofsmeg
reply to post by JessopJessopJessop
 


yeah man i hate light pollution too.
its sucks so bad here i decided to not buy the telescope i really wanted, maybe i'll get one in the summer and go camping.
i'll try not to sound like a geek here but astronomy rules.

Yeah me too, in London it's pretty bad, not to mention most nights being cloudy.

When I went to my cousins house in south of France I was amazed by the stars in the sky, I was looking up quite often and enjoying the view while hanging out with my cousin, she must have thought I was a bit weird lol.
edit on 6-12-2011 by _Phoenix_ because: (no reason given)



posted on Dec, 6 2011 @ 12:33 PM
link   
Very nice I love to photograph the moon too!



posted on Dec, 6 2011 @ 12:34 PM
link   
reply to post by TheAmused
 


Very nice photo shoot there, kudos to you!

S&F from me!



new topics

top topics



 
16
<<   2 >>

log in

join